Lördag


Dagen började med att jag skulle få min julklapp. Det hela skulle vara en överraskning, men när M sa att jag skulle komma osminkad men med ett par klädombyten och fixat hår så anade jag vad som komma skulle. Och jag hade så rätt så, bilen tog oss till Modellfabriken, där jag blev sminkad och sedan fotograferad. (Ni ska få se ett litet urval av bilderna senare.) Och jag som inte alls gillar att vara med på bild var riktigt nöjd efteråt!


Sedan for vi vidare i Audin M lånat hem till mig, för att lämna av mina påsar med kläderna och fotografierna vi fick utskrivna. Och sedan bar det av mot Ingelsta för lunch och lite införskaffande av julklappar och annat nödvändigt.


Lunchen förresten. Vi åt en asiatisk buffé och jag tog lite av allt för jag måste ju lära mig att äta sånt. Jag har trots tappra försök fortfarande lite svårt för den här typen av mat, men mamma säger att asiatisk mat i sverige inte alls smakar som asiatisk mat i asien, så kanske kommer det gå fint när vi väl är där.


Mätta och belåtna åkte vi och lämnade bilen och satte oss på spårvagnen in till stan.


Efter en runda på stan (mer införskaffande av julklappar) så gick vi hem till M och pausade. Han spelade lite gitarr, jag åt lite godis och piffade till hår och smink. Passade på att vila en snabbis i han sköna säng och sen bytte jag skor, objektiv och så klädde vi på oss och vandrade ner mot knäppingsborg. (Jag hittar fortfarande knappt varken till eller från min käre pojkes nya lägenhet..)


Det är så väldigt mysigt i knäppingsborg (även om sista bilden inte var så himla bra).


Bord var bokat på Asken. Vi började med grillat bröd. Det är bland det godaste jag vet och det är absolut omöjligt att sluta äta, fast att man vet att det snart kommer in mer god mat.


Och jag provade mitt ny-gamla objektiv på allt (verkligen allt) så tillslut så hintade M lite om att vi faktiskt var på middag..


Varmrätten och efterrätten smakade precis lika bra som det alltid gör på Asken. Och det är ju en så himla trevlig känsla att knäcka skorpan på en créme brûlée.


Mätta, och aningen trötta, hämtade vi våra jackor och promenerade hemåt i snön (regnet). En väldigt bra dag med en väldigt bra pojkvän.

Kommentarer
Postat av: Anonym

vissa har det minst sagt bra!

2011-12-19 @ 20:04:17
Postat av: johanna

vad härligt :) sådär ska ju alla dagar se ut! fyllda med massor roliga saker och såklart tillsammans med någon man tycker om :)

2011-12-20 @ 21:20:13
Postat av: Thessan

Vad gulliga ni är mot varandra !! otroligt söta :)

2011-12-31 @ 11:28:09
URL: http://thessans.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0