Skottland, dag 6.


På morgonklassen fick jag sitta ner och spara mina benhinnor till den lilla föreställningen som vi skulle ha på eftermiddagen.


Efter lunch och och sådär så bänkade vi oss i teatern.


Här är lite från våran "föreställning".


Här var det skottar. Ettor och tvåor tror jag.
Hon som står längst fram i mitten och som har en bula mitt i pannan, henne kan jag berätta någonting lustigt om. Precis innan föreställningen skulle börja krockade hon med en annan tjej och fick världens jack i pannan. Fast det var mer synd om tjejen hon krockade med,
för hon bröt näsan.


Här dansade treorna. Två av dem gick på våran skola innan de for dit. De har blivit hemskt duktiga. Hela klassen var förresten hemskt duktig, så jag glömde bort att fota dem.


Sedan dansade två killar från Retina (alltså. jag gissar bara att det stavas så.)


Sedan hade vi ett sådant där skottskt party. Man säger kejli fast det stavas på ett helt annat vis. Fast innan det drog igång fick vi massor pizza. Det är därför jag ser så glad ut på bilden.


Och när vi var alldeles proppmätta så var det dags för dans. Det var precis som på film fast svettigare. Helen (vår fröken som råkar komma från skottland) drog med mig i första dansen och jag skrattade så mycket att fötterna tappade bort sig och tillslut så när jag lärt mig så flinade hon och sa att det var den enklaste. Efter sista dansen hade jag en sjö i varje sko och då tog Julia och jag bussen hem. Förresten så var det faktiskt flera stycken som hade kilt på sig. Det var festligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0