Barcelona


I Barcelona var vi bland annat och såg denna kyrka, som likt så många andra kyrkor, var under ombygnad.


Mitt på stora fina gatan hittade vi en marknad.


Framåt kvällen åkte vi till stranden för att ta oss ett kvällsdopp. Vi åkte lite fel med tunnelbanan så det var mörkt när vi kom fram, men nog njöt vi ändå! Vi kokade maroner till kvällsmat där på stranden också, himla lyxigt.


På morgonen gick vi till Trevellers Bar där vi mötte upp ganska många fler för en guidad tur. Den var himla bra, helt plötsligt blev Barcelona lite mer spännande. (Jag tror att det var när vi var på jakt efter någonstans att äta lunch som mina glasögon gick av på mitten. Jag hade puttat upp dom på huvudet, och helt plötsligt trillade någonting ner högt uppifrån taken och träffade först brillorna och sedan mitt huvud och sen var glasögonen sönder.)


Framåt eftermiddagen/kvällen åkte vi tillbaka ut till stranden och när vi badat och filosoferat en stund klädde vi på oss och gick till ett ställe vid namn Opium och tog oss en varisn kvällsdrink. Förresten så kan ni se både stranden och baren i reklam för resor till Barcelona och ni gratis-lyssnar på grooveshark.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0