Kroatien (del 2)


En dag gav vi oss ut på en liten utflykt. Första stoppet var en grotta.


Efter det åkte vi till en strand där det fanns lustiga gropar i marken där man skulle kliva ner och smeta in hela kroppen i lera. Det var alldeles hemskt äckligt. Visst blev vi lite lena efteråt, men inte var det någon mirakelkur inte. Havet var väldigt långgrunt just här också, man kunde gå sådär 30 meter och ändå bara ha vatten upp till halva låret.


Sen så åkte vi till en liten by och gick kringelikrok på smala gator tills vi kom ut vid vattnen och där låg en restaurang där bord var bokat åt oss allihop. Himla gott var det. Dock var det lite getingar där och eftersom min syster är allergisk mot sticken så försökte jag jaga bort dessa getingar med ett så kallat rött kort, vilket funkade lite sådär. På vägen hem åkte vi förbi en vingård men där tog jag inga kort.








Nästa dag tog Malte och jag bussen in till närmaste lite större stad, som inte var jätte rolig men som hade goda smoothies. Fick med mig påsar hem både från topshop och miss selfridge.


När vi kom tillbaka så tog vi oss ett snabbt dopp i havet innan vi gick upp till lägenheterna och klädde oss för kvällen


Malte åt fisk till middag och jag måste säga att det kändes hemskt oaptitligt att själv behöva hugga huvudet av den på tallriken bara sådär.






Dagen efter det så låg vi mest bara på stranden.


På kvällen spelade vi kort och åt Skittles. Skittles är mitt nya favoritgodis och jag köpte med mig flera askar hem.


Kommentarer
Postat av: Johanna

jättemysiga bilder julia! träffas snart?

2011-10-06 @ 12:48:53
URL: http://johannaaxelssons.blogg.se/
Postat av: Anonym

oj vad härligt ni ser ut att ha haft det!

2011-10-06 @ 15:08:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0