sofia


Vi hittade ett viktigt hus med viktiga grabbar som hade uppvisning.


Vi åt lunch på en riktig restaurang med riktig mat (och efterrätt!) och det var himla gott för här var det ganska länge sen vi ätit annat än havregrynsgröt, cheesburgare, nudlar och bröd..


Staden visade sig vara ganska tråkig.


Till kvällsmat åt vi makaroner med ketchup som vi tagit på mcdonalds. Sen spelade vi kort och lånade datorn.


Frukost blev vi serverade ute på gården. Det var den äckligaste frukosten jag ätit i hela mitt liv. Youghurten smakade gammal filmjölk och teet smakade skafferi. Croissanten ska vi inte ens tala om.


Sedan försökte vi fördriva tiden fram tills att bussen till Grekland skulle gå. För mellan Bulgarien och Grekland går det nämligen inga tåg, något vi tyckte var ytterst underligt. Det gör jag förresten fortfarande. Vi åt lunch på ett mcdonalds som inte hade vare sig hamburgare eller pomme. Bara läsk, glass och toast. Också konstigt.


Och där satt vi på stationen och väntade på klockan och så börjar mannen som ni ser bakom Anna pilla i hennes hår. Först lite försiktigt men sen med hela handen och flera gånger. Då gick vi. Vart vi än kom var folk alldeles förundrade över vårat hår, men han här gick faktiskt lite för långt.. inte pillar man på främlingar sådär!


Sen klev vi på bussen till Grekland och hur det gick då får ni veta en annan dag. Kanske imorgon, för nu ska jag straxt fara till arbetet.

Kommentarer
Postat av: Anonym

oj, hur många ställen var ni på egentligen? fast jag börjar sakna den vanliga uppdateringen.. nu är det ju bara dina resor man ser. gör du ingenting om dagarna nu eller? och hur går det med planerna på nästa resa?

2011-10-21 @ 11:55:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0