Berlin


Om man ska vara riktig kinkig så var Malmö första stoppet, där väntade vi nämligen ett par timmar på nattåget till Berlin.


Nattåget var en upplevelse. Fruktansvärt trångt och alla luktade illa och på morgonen var toan så full att det hade räckt med ett par droppar till för att det skulle rinna över. Kära hjärtanes, tänkte jag, vad har vi gett oss in på? (värre blev det ju vartefter vi åkte, men det visste jag ju inte då..)


Tidigt på morgonen anlände vi till Berlins tågstation och tänkte att vi börjar väl gå in mot stan och gör frukost någonstans på vägen. Vi gick visserligen åt helt fel håll, men frukost gjorde vi och ett vandrarhem hittade vi.


Sen gick och gick och gick vi runt hela Berlin och jag fick väldigt mycket skoskav på båda lilltårna och det regnade ute. Fast det var rätt trivsamt ändå, jag hade massor plåster med mig och regnjackan på.


Sedan tog vi tåg och buss ut till ett koncentrationsläger som jag inte minns namnet på.


Inne i Berlin igen hämtade vi vårt lille HurricaneKitchen och satte oss i en närbelägen "park" och kokade nudlar.


Sedan gick vi, i mjukisbyxor, upp till baren som låg på vandrarhems-taket. Vi passade på att ta en kik på kartan och lägga upp en liten färdväg för de närmsta dagarna. Vi har testat sex on the beach på de flesta barer vi varit på och den här var helt klart sämst, ingen tvekan om saken. Men så behövde vi ju inte heller betala för drickan.


Rum delade vi bland annat med dessa. (Duschen här var under omständigheterna riktigt bra.)

Ps. Hade min lilla dåliga kamera, så bilderna är inte särskilt bra. Men det var ju alldeles för tungt och oroligt att ta med herr D60. Det är ganska många bilder, dessutom, så redigering blir det nog lite si och så med.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ska bli kul att se resten av resan!!!

2011-09-19 @ 13:10:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0