La Rochelle


Från Paris så slumpade vi ett nytt resmål, och det blev La Rochelle. Framåt sutet av tågresan började vi bli lite oroliga för att stället skulle vara pyttelitet, inte ha några hotel osv. Jag hade köpt med mig Djungelvrål hemifrån som jag tröstade mig lite med.


Men när vi kom fram, då ni. Stationen var rätt stor och full med folk. Det fanns flera skyltar om hotel och vi började gå runt och kolla priser. Det var rätt dyrt. Tillslut bestämde vi oss för att ja, då får det väl bli lite dyrt då.


Vi hoppade raskt i våra klänningar och "finskor" och gav oss ut!


När vi blev trötta gick vi tillbaka till hotellrummet och sa godnatt. (Vi hade fönsterluckor som man styrde med en liten knapp, vilket tog ganska lång tid för oss att inse. Vi stog och drog i dom och letade efter barnspärrar och tja..)



 
Godmorgon.


Frukost. Havregrynsgröt.


Ungefär så här var vår utsikt. La Rochelle visade sig vara en ganska liten men väldigt mysig stad. Väldigt många fransmän seglade hit i sina fina båtar för lite semester. Jag är ganska säker på att vi var de enda som luffade.


Det fanns massor små butiker och till slut kunde jag inte hålla mig. Jag köpte alldeles fantastiska macarons och jag skulle kunna åka tillbaka hela vägen dit för att få äta dom igen.


Sen slog vi till på en liten flaska vin. Fast vi hade ju ingen korkskruv kom vi på. Med hjälp av en nyckel och en hårnål så lyckades jag trycka ner korken i flaskan iallafall. Man tager vad man haver, liksom. Några glas hade vi ju inte heller, så jag fick snällt nöja mig med plastmuggarna vi hittade i badrummet.


Den här stackars grabben stog och svettades i solen hela dagen. Solen var förresten väldigt stark här, och jag har ett stort ärr efter att jag var lite för mycket i solen. (Grabben var förresten rätt kass.)


På kvällen hoppade vi i våra klänningar och finskor igen.


Det var både marknad och uppträdanden så vi höll oss sysselsatta hela kvällen.

Och vi är ganska överrens om att det här var ett av dom bästa ställena vi var på.


Kommentarer
Postat av: Anonym

vad härligt!

2011-09-21 @ 10:16:22
Postat av: K.

Ser mysigt ut (:

Kommer du köra en stad om dagen nu en månad framöver eller hur har du tänkt? Vore kul att verkligen se hela resan, så att du inte slutar läga upp när du kommit halvvägs...

2011-09-21 @ 20:31:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0