Igår

Så här ser våran gård ut. Vanligtvis sitter det ett par penisonärer här och där. Om ni tittar riktigt noga så kan ni se Malte lågt bak i bilden, och där borta är vår port cykelställ.



Om man cyklar ner för våran gata i kanske två/tre minuter så slutar den här. Då är man ungefär halvvägs till stranden.


Man svänger till vänster och följer cykelbanan kanske två minuter till och sen vips så har man två små stränder att välja på. Långgrunt, inte så kallt och väldigt mysigt. Det känns flott!

Till lunch provade jag ett recept från Skippa Nudlarna-bloggen. Kycklingbiffar. Man bara mixar kycklingfilé tills det blir som färs och så i med rivna morötter. Jag hade i lite majs i mixern också, fast det stod inte i receptet. Och så kryddade jag som jag själv ville, inte som hon sa. Till kvällsmat kokade vi nya makaroner och bytte ut salladen mot kokta grönsaker och så åt vi upp biffarna som blev över. Prima!

Annars så har vi mest trixat i lägenheten. Burit ner karonger till förrådet, betalat första räkningarna och dammsugit. På kvällen cyklade vi (världens omväg) in till stan och tittade på Timbuktu på Stora Torget och sen cyklade vi (en snabbare väg) hem igen. Ikväll är det Bob Hund, Little Marbles och Hoffmaestro som står på kvällsschemat. Och festivalmat (munkar).

Kommentarer
Postat av: maja

Åh låter som ni har hittat ett riktigt mysigt hem/hemort! :) Skolan kommer säkerligen gå galant för er båda.
Kram maja

2012-08-25 @ 10:56:57
URL: http://mavisa.devote.se
Postat av: Fröken Bergström

Åååh! Så himla mysigt det ser ut och så sjukt härligt med havet så nära! Är riktigt avis då jag insåg att vart i Linköping vi än flyttar så kommer vi aldrig att ha så nära till havet... :) Ha det bäst, vi hörs! Kram, Lovisa

2012-08-26 @ 13:13:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0