Göteborg, dag 1 och 2

 

Först åkte vi en sådär 25 min till Katrineholm, och när vi först klev av sa jag att vädret såg helt okej ut. Sen började det stört-spö-regna.


Sedan bänkade vi oss ombord på "SJ Snabbtåg" och jag plockade upp färdkost och underhållning.



Hotellet låg mitt emot centralstationen och fast att vi var lite tidiga var rummet redo för oss och dessutom så stod där världens skål med frukt och choklad och meddelande från mor och far. Och så fick vi oss en dag i hotellets wellnessavdelning!



Vi började med en mer eller mindre obligatorisk sväng bland affärerna och sedan fika. Mitt te smakade dock mest som varm saft, och var ingen succé. Min chokladboll smakade dessutom smör, så fiket fick 2 av 10 möjliga.



På kvällen åt vi middag i hetellets restaurang. Det serverades sommarbuffé och Malte påpekade snällt att jag hade minst fyra olika sorters kolhydrater på min tallrik.

Sen så gick vi upp på rummet och högg in på all den där goda frukten och jag loggade in på min mail och dubbelkollade att jag verkligen kommit in på skolan. 






Vi började dag nummer 2 med en rejäl frukost. Sen gav vi oss ut för lite seriös shopping. Kameran lämnade jag hemma, för det kan bli så tungt att bära runt på den ibland. (Särskilt när händerna är fulla av påsar.)



På kvällen åt vi på restaurang Ett som var mycket bra. Jag åt någon liten sallad med parma skinka, kronärtskocka och chevre till förrätt och grillat kycklingbröst till varmrätt. Vi avslutade med en väldigt, väldigt god jordgubbs-efterrätt. Och så hade jag på mig en alldeles rykande nyshoppad klänning från Weekday. Och på väg tillbaka mot hotellet så hörde vi musik som alldeles bestämt lät som Kent. Och vet ni vad! Kent spelade i Trädgårdsföreningen och vi slog oss ner tillsammans med en massa andra för att lyssna. En sån himla perfekt avslutning på en redan väldigt bra dag!
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

vad ni har det bra ni två!

2012-07-20 @ 18:00:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0