Golden Bangkok

Igår kväll åt jag asiatisk mat för första gången sedan vi kom hem! Vi gick till Golden Bangkok, som vanligt, och satte oss brevid akvariet. Det är så himla kul, för nu känns det lite sådär att "så brukar det ju vara i Thailand" och "Thailändare gör alltid så" bara för att vi har varit där någon månad. Dessutom så jobbar det minst en Kines på restaurangen, och det fanns nästan aldrig jordnötssås i Thailand (men väldigt ofta i Malaysia) fast att jag äter det varje gång på Thairestauranger i Sverige. Kul var det iallafall.



"Och precis som det alltid gör i Thailand" så finns också här hur många rätter som helst att välja på. På min favoritrestaurang nummer ett (Asken) så kanske man kan välja på åtta rätter, här finns det minst hundra. Vi började hur som helst med vårrullar med plommonsås. Sedan åt jag kyckling och jordnötssås (jag gillar ju inte det här med grönsaker och sås och grejer) och Malte åt något tjaffs med röd curry.. Självklart åt vi den obligatoriska glassen till efterrätt, Malte med friterad annanas till. Jag höll mig till en vanlig, hederlig, bananasplit.



Kände mig mycket nöjd och belåten.



På vägen hem så gick vi förbi en hel massa fina blommor och tillslut var jag tvungen att plocka upp kameran igen. (Fast Malte var kissnödig så jag fick minsann skynda mig på.)



När vi kom hem spelade vi alfapet.

Kommentarer
Postat av: Lisa

trevlig kväll =)

2012-06-01 @ 11:49:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0