Måndag

Har dukat upp på balkongen med morot, mandlar, en ballerinakaka (!), lingondricka och te. Mums! Lite kyligt är det här ute, men det är ändå hyffsat soligt så man får passa på, tänker jag. Tog tid på hur lång tid det tar för mig att cykla till/från skolan och med en alldeles standard-motvind (det blåser alltid vid vattnet) så tog det 22 minuter i vanligt, icke-svettigt, tempo. Det kändes ganska bra. Det innebär ju att jag borde kunna pressa det till iallafall 18 minuter om jag har bråttom. Dock innebär det också att det lätt kan ta mer än 25 minuter i ordentlig blåst.

Hur som helst så hade vi en bra föreläsning om arbetsmarknaden på förmiddagen och efter lunch fick vi ut vår första uppgift. Min grupp ska redovisa muntligt och skriftligt om rekrytering och kompetensutveckling. Det kan nog bli bra, även om jag känner mig en aning vilsen just nu. Har gjort en liten läs-lista till imorgon, så att jag är ordentligt förberedd när vi ska samlas och börja arbetet på onsdag. Ikväll tänkte jag laga kycklingbiffar till middag och vid åtta är det dags för showjazz!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0