Välkomst-onsdag




Igår tog jag bussen istället för cykeln på morgonen (förmiddagen). Jag brukar göra så när jag inte hittar, och igår hade jag stämt träff med mina kamrater utanför konserthuset.


Sedan gick vi till folkets park där det fanns en jätteblomma och massor fint pynt. Vi hittade inte riktigt dit vi skulle. Men så mötte vi några som skulle på samma sak, och då gick det bättre.



Vi skulle nämligen gå på "välkomstdagen" som skolan anordnade. Kändes lite sådär lagom töntigt att ha en stor lapp med sitt namn på runt halsen, men annars var det väldigt trevligt.


Man fick en varsin liten lunchbiljett så när det kurrade i magen så gick vi och hämtade ut varsin matlåda. Innan dess hade vi pratat med lite olika folk, till exempel kåren och sådär. Man fick med sig en massa mer eller mindre bra saker som, en disktrasa (som det står "suger det?" på och som är från studenthälsan) och nudlar och en tablettask och en karta över alla cykelvägarna i stan.



Efter lunchen så fick vi sätta oss ner och skratta en stund. Robin Paulsson kom och drog ett par skämt, och så intervjuades bl.a. rektorn. Efter det så satte jag mig, tillsammans med Josephine, i en buss med en rolig guide som tog oss runt hela Malmö så vi fick lite koll på staden.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0