Fredagsmys


I fredags eftermiddag letade vi i hundra år efter vårjacka och skor till malte, och tillslut så blev det ändå bara ett par converse.. Men när det blev kväll och vi höll på att svälta ihjäl gick vi och åt jättegod middag och i väntan på maten så provade jag lite olika inställnngar på kameran. Är så himla nöjd med den, om jag jämför med mig gamla herr d60 så är den här flera mil bättre. Särskillt i dåligt ljus. Då kämpade herr d60 som attans och klarade sig precis på gränsen, medans den här faktiskt ger mig ganska stora möjligheter! Och då har jag inte ens köpt det nya objektivet som är anpassat för just dåligt ljus än, utan använder ett standard 18-105! Prima!


När jag var propp-propp-mätt så gick vi bort till bion på storgatan. Köpte de obligatoriska popcornen och bänkade oss i samma salong som vi varit i de senaste tre gångerna (och som vi varje gång säger att vi inte ska boka biljetter till nån mer gång. det är lite trångt och det finns ingenstans att ställa drickan så man får sitta med allt i knät.) Och så såg vi "du gör mig galen" som inte alls var särskilt bra. Den var minst fyrtio minuter för lång, alltså rätt långtråkig och jag vet inte om jag ens tyckte den kändes speciellt välgjord.. Meen, gott med popcorn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0