Torsdag

Efter förmiddagsträning åkte jag in till stan för att möta upp Josephine. Det är grått här i Malmö. Våren är långt bort och det har regnat flera gånger idag. Men trots detta är det mycket folk ute på gatorna, och i centrum så är det en marknad med mest massor mat från olika länder. Himla mysigt, och det luktar hur gott som helst! (Tråkiga bilder, men det regnade och jag är så rädd om min nya kamrat så den fick åka ner i väskan igen snabbt som tusan.)


Vi tog en liten fikapaus på ett jättebra ställe, Lilla Kafferosteriet. Det är ungefär som mitt kära Kuriosa hemma i Norrköping, fast att de verkade ha mycket mer kaffegrejer här (hörs ju på namnet..). Men jag dricker ju inte kaffe, så jag slog till på varm choklad!  

Malte är i Norrköping och på lördag kommer han hem hit igen i sällskap med (hans) Farmor och Farfar, så nu på kvällskvisten har jag bakat. Jag som aldrig har bakat annat än bröd förut har lyckats åstadkomma både kakor och muffins. Kakorna blev jättegoda (sådana där riktiga pensionärskakor, älskar dom) och muffinsen måste jag säga är fullt godkända för att vara första-gångs-muffins. Mycket nöjd med min insats!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0