Friday, I'm in love


Dagens seminarium handlade om vad ett pucko till farbror föreslår som (enda) lösning på arbetslösheten. Vi ska halvera de lågavlönades lön, så att de på heltidsarbete tjänar maximalt 7500kr, så att de blir "hungriga" och jobbar sig uppåt. Tyvärr är demokrati ett hinder för detta, så Sverige ska också bli en diktatur, inte bara ett land med sjuka klass-skilnader. Denna käre farbror råkar också, på tv, erkänna att han svart anlitar en polsk städare. Han är inte min nya favorit. Jag skulle rent av vilja påstå att jag avskyr honom.. Hur som helst! Efter seminariet så åt jag lunch med Josephine och sedan gick vi ut i vårsolen och kikade i lite butiker (det gick inte så bra att hålla i pengarna idag.. men jag handlade ytters billigt iallafall). Blir så himla glad av alla vårfärger och påskpynt! Ska helt klart ha påskris med fjädrar i här hemma!


På vägen hem åkte jag förbi Maxi och gick bananas bland lösgodiset! Äntligen!!! Har inte ätit något godis på sju veckor och nu är det ta mig tusan slut på självplågeriet! Blir säkert inlagd på sjukhus för sockerchock, men det är det värt. Har korrigerat mitt godisförbud till att det är okej en gång varje helg, känns mycket bättre. Köpte en kokbok på bokrean också, den såg lagom enkel ut, så den ska jag bläddra igenom nu.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0