En lördag i Norrköping.


Det här är min söta katt Siri! Passade på att gosa riktigt ordentligt när hon var inne på morgonen för annars är hon mest ute när det är fint väder. Sen cyklade jag till mina bästa secondhand butiker och köpte tyg, för den här veckan kommer min syster ner hit och hälsar på och tar med sig min symaskin!


Sen cyklade jag och Anna in till stan. Närmare bestämt till Bagarstugan. Där åt vi god lunch i form av surdegsmacka. Jag avslutade med en bulle och Anna med en chokladboll. Väldigt bra lördags-lunch!


Sedan sa jag hej då till Anna och mötte upp denna fina, Johanna! Jag hade nämligen lite speeddejting-lördag. Johanna och jag gick till mitt bästa café i Norrköping, Kuriosa. Jag drack en hallonsoda och Johanna saft. Och så försökte vi hinna prata om så mycket som möjligt på kort tid och jag kom till exempel ihåg att fråga om hon mindes den där hemsidan där hon köpte kameralinsen som jag fick ärva, för nu vill jag ju ha till mitt nya objektiv och den där hemsidan skulle vara särkskilt billig och bra. Tiden gick alldeles för fort och helt plötsligt stängde de och jag var tvungen att trampa hemåt jättefort.


Speeddejtingen fortsatte och jag kom fram samtidigt som middagsgästerna. Min kära syster, hennes sambo och deras son Casper! Han är världsgullig och så himla rolig. Han är inne i en period när han inte kan säga mitt namn utan kallar mig för Myran (fast förut kunde han säga typ "ia" och "jillia"). Har testat honom och han kan säga både "jjjj" och "uuuu", men när jag försöker med "jjjuuuulia" så säger han "myyyraan". Han gillar att prata i telefon och "ringde" till alla minst fem gånger under kvällen.

Efter middagen och efterrätt så gick vi hem till dom, la casper så han fick sova och sedan laddade vi upp med chips och godis och såg på Eurovision.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0