Finbesök!


I fredags eftermiddag kom min syster och hennes kille på besök! Malte och jag, som hade varit i skolan hela dagen, handlade snabbt och skyndade hem och svängde ihop både drinkar och tunnbröd-snittar. Hur gott som helst. Hade sett ett recept på "rosé sangria" och gjorde en egen varsion av det. Tranbärsdricka (typ 5 dl), 1 apelsin, 1 lime och 1/2 citron. Blanda och låt stå (länge. gärna flera timmar, men det hann vi inte..). När det är dags att servera är det bara att hälla i en flaska mousserande rosé och blanda om. 


Det tog slut rätt snabbt och då kände vi att det var dags att röra sig in mot stan. 


Så himla bra att gå ut och äta, ingen behöver stå i förkläde och laga mat och ta hand om disken. Kamerabatteriet dog så jag kunde inte fota maten, men åt så himla gott. Till efterrätt åt jag belgisk chokladkaka med mjukglass och jordgubbsås, mmmm. 




I lördags gick vi först en promenad här i limhamn och sen åkte vi till Lund. Utanför domkyrkan var det ett gäng som spelade så himla härlig musik, så där stod vi en stund. 

Lund visade sig från sin bästa sida! Lunch åt vi på ett mysigt kafé och sen gick tiden fort och de var tvugna att sätta sig i bilen och börja köra hemåt. Två bra dagar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0