I lördags var jag med Jennifer nästan hela dagen.

Och det är så roligt, för Jennifer tycker också om att fota så vi hade kamerorna med oss bägge två. Vi tänkte oss en liten sightseeing-dag för Jennfer har inte varit så mycket i Malmö (hon är en kamrat ifrån Norrköping som flyttat till Lund för att plugga).


Vi började med gågatan i stan och alla torgen där. Det var massor folk och eurovision-event men vi var inte särskilt pepp på typ Charlotte Perelli så vi knallade vidare. Hittade iallafall världsfina blommor. Är helt inne i att fota blommor just nu. Tror det beror på två saker: 1. Ny kamera, och blommor är tacksamma att prova inställningar på och       2. det är vår!


Vi promenerade vidare upp förbi triangeln och kollade i lite seconhand butiker på vägen.


Och sedan var vi framme på Möllan där lördagsmarknaden var i full gång. Verkligen en helt annan värld än eurovision-hetsiga centrum. Det var världens liv på marknaden och vi kände oss faktiskt lite malplacerade med våra kameror i högsta hugg.. Ungefär som att vara turist.

Magarna började kurra och det blev en grov surdegsmacka med kalkon och diverse grönsaker. Och hallonsoda. Käre barn vad gott hallonsoda är! Under tiden vi åt spanade vi ut på marknaden och på varandras kameror. Jennifer har en D3100 och egentligen vet jag ingenting om några kameror, men hon har iallafall ett sådant objektiv som jag hade på min förra kamera. Det är himla bra, lilla fina 18-55 (stor skillnad mot mitt jätte-objektiv nu, 18-105, som jag faktiskt vant mig vid). 


Vi tog oss ett varv runt möllan och kikade i underliga butiker och så. Var inne i en asien-butik som hade precis samma nudlar som jag levde på hela vår månad i Kina! Fast det fanns bara i en superstark smak, så jag köpte inga.


Men när vi kom tillbaka in i centrum så köpte jag lördagsgodis!


Vi hittade fler fina blommor. Sen insåg vi att vi stod mitt på Lilla torg med varsin kamera i högsta hugg och att vi kanske såg lite dumma ut.. Karin (min cykel) var iallafall med oss.


Obligatoriska bilder på eurovision-pynt.
Innan Jennifer åkte hem så fick hon se Turning Torso också. Sen blev det nästan kväll och jag trampade hemåt mot Limhamn och sedan grillade malte och jag grillspett och åt min världsgoda potatissallad till. Dagen avslutades med tredje Harry Potter filmen, för jag håller på att allmänbilda mig lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0