Malaysia, del 1


Från Koh Lipe åkte vi båt till Langkawi. Öarna ligger himla nära varandra, så det tog bara ett par timmar att ta sig från ena stället till andra (dock så hade det gått himla mycket fortare om man inte var tvungen att åka buss på langkawi till ett speciellt tull-ställe och sedan tillbaka till hamnen). Så här bodde vi iallafall. På nedersta våningen, ganska långt till vänster. 


Här åt vi frukost ett par gånger. Youghurten var inte alls som vanlig youghurt, utan lite mer som gammal filmjölk, men det slank ner ändå. Annars åt jag ju mest pannkakor till frukost, så lite omväxling var skönt.



Här blev vi stammisar. Köpte grönaäppel-smoothie en gång om dagen tills jag insåg att anledningen till att jag börjat få så himla ont i magen om eftermiddagarna var just dessa äppelshakes. Himla tråkigt förstås, men då drack jag vattenmelon och apelsin istället. 


 
Vi åt ganska mycket god mat och drack många goda drinkar. Kycklingspetten var dock ingen höjdare, flera bitar var liksom alldeles rosa.



Speciellt en kväll, när vi åt på The Cliff (där vi kvällen innan druckigt supergod strawberry margerita) så var maten himla bra. Det kan ha varit vår sista kväll på ön, för jag kommer ihåg att jag köpte matsäck till dagen efter på vägen tillbaka till hotellet. 
 


Och så var vi på ett ställe där det fanns massor djur, mest fiskar, och det var så jävla coolt att se alla fiskarna som jag sett när vi snorklade. Precis en sån haj som ni ser på bilden har jag sett alldeles nära på riktigt i havet (och visserligen blev jag skitskraj och tog mig till land rätt direkt, men ändå). Och nemo förstås, första gången jag såg nemo på riktigt var jag så himla glad. 








En dag åkte vi linbakna rakt upp i bergen och där hade dom byggt en bro som inte såg ut att sitta fast ordnetliget och utsikten var himla frän. Vi var liksom ovanför molnen.



Varje kväll var det nattmarknad någonstans på ön och vi besökte ett par av dom. Jag köpte tillexempel kaffe till pappa.



Och så var vi på en båtutflykt och träffade apor som kunde simma och som klättrade upp i trädtopparna när vattennivån blev för hög. Och så såg vi minst femton örnar! Killen som körde båten slängde ut mat åt dom i vattnet, och helt plötsligt så var dom överallt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0