Thailand, del 1

Och vi landade i värmen. Det var hemskt när vi klev av planet, och jag minns att jag tänkte "det är inte så här varmt hela dagarna, det är bara för att solen har legat på här som det är så varmt just nu" men det var inte just då, det var hela tiden, dygnet runt. Vi hade bestämt oss för ett hotell som vi läst om i en av våra guider, Royal Hotel, så dit tog vi en taxi (som inte hittade helt rätt).
Hotellet låg vid Khao San och där åt vi vår första Thailändska måltid. (Jag blev inte frälst av den "fantastiska" maten.) Och jag tänkte att det är iallafall bättre än i Kina.
Grannarna.
Vi shoppade ganska mycket på Pratunam (hysteriskt billigt men förbjudet att prova kläderna, som oftast är sydda av personen som säljer dom). Men en dag var vi och kikade på ett tempel med massor byggnader med guld och färgglad mosaik överallt och jag var tvungen att ha långärmat och långkjol (malte fick låna byxor och kortärmat som ni ser på bilden) och jag trodde att den där kjolen skulle ha ihjäl mig. Det var så fruktansvärt varmt så jag hade kunnat åka hem med en gång. Jag hade mer eller mindre panik och gnällde och klagade och sa massor fula saker tills vi gick ut därifrån och jag fick ta av mig kjolen och köpa kall jordgubbsfanta.
Sen gick vi raka vägen tillbaka till hotellet och badade.
En liten marknadsgata där dom flesta inte verkade sälja så mycket.
Frukost. (Himla kul med mini-bananer!)
Resten av kvällarna i Bangkok höll vi oss på Khao San, vi gick på fotmassage, thaimassage och det var här jag första gången smakade och blev förälskad i bananpannkaka med nutella.
Malte hade blivit lite långhårig och gick till frisör och fick det klippt.
Vi blev också stammisar här, en smoothievagn precis i början utav Khao San. Vi köpte morgon-smoothie efter frukosten påhotellet, vi tog en eftermiddags-smoothie när vi kom tillbaka från våra utflykter, och ofta så tog vi oss en smoothie på vägen hem när det började bli läggdags. Jag provade massor varianter, och jordgubb/passionsfrukt och vatenmelon/apelsin/passionsfrukt var bara ett par av mina nya favoriter.

Kommentarer
Postat av: Anonym

oj vad mysigt

2012-05-08 @ 10:42:03
Postat av: Anonym

ska bli så kul att se alla öarna ni var på!

2012-05-08 @ 14:48:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0