thailand, del 2

Och så, efter mycket krångel, så satt vi på en buss mot Koh Samui.



Hotellrummet var litet, men det fanns ett kylskåp och vi fick varsin flaska vatten varje gång städerskan kom. Dessutom så var poolen skitbra och stranden helt inkredibelt fin! 


Ganska mycket tid spenderade vi i varsin solstol, ibland åt vi lunch, ibland drack vi shake och ibland åt vi vattenmelon. Badade gjorde vi ofta. Paddlade kajak fram och tillbaka längs med stranden gjorde vi en dag. (Jag var skitnervörs så fort vi kom "för långt" ut..) 



Jag skaffade mig en rejäl hatt, för jag hade fått några solprickar och var jätterädd att få fler. Jag kände mig hemskt ful i min hatt, men det var minst sagt skönt!



Stranden.



Kvällar.


En dag så red vi på elefant! Så himla läskigt och kul och fränt!



Och Malte vågade (nästan) bada i ett vattenfall!



På alla hjärtans dag så firade vi med massage på eftermiddagen och sen gick vi till en jättebra restaurang på stranden och de hade ett bord ute i vattnet och maten var jättegod och jag fick en ros utav personalen (eller, de gav den till malte så han kunde ge den till mig). Fast jag fick så himla ont i magen halvvägs genom middagen så tillslut fick vi gå hem. Och sen blev jag sängliggande i ganska många dagar.


Tillslut så sa både mamma och Malte att nu är det dags att gå till läkare, så det gjorde jag. Blev lite undersökt och fick prata med en doktor. Fick med mig fyra olika mediciner tillbaka till hotellet (jag åt inte alla för det tyckte jag inte behövdes) och vi fick ställa in utflykt och skjuta upp avresan både en och två gånger. Men sakta men säkert så blev jag bättre, och tillslut tog jag mig ut från hotellrummet igen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

vad härligt!

2012-05-21 @ 22:06:00
Postat av: Lisa

aaaah, shit vad härligt! blir så avundssjuk! vill också åka! visa fler bilder!!!

2012-05-29 @ 13:40:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0