MAT

Idag försökte jag mig på att laga kikärtsbiffarna i Skippa nudlarna-kokboken, och det var väl ganska roligt att göra dom, men det var faktiskt ingen höjdare.. Jäkla skit att jag tänkte "lika bra att göra extra, så vi har matlådor".. nu får vi äta det en gång till fast att det inte var så gott. Meen, jag fick idé till annat man kan ha kikärtor till (och det är hur billigt som helst och innehåller en hel del protein) så det ska jag prova vartefter.  

Hur som helst så tänkte jag att vi kan ta en titt på mat jag lagat den senaste veckan och som faktiskt har blivit gott:


Torsk i ugn (med purjolök, ost och annat gott) och så bulgur till det. 



Det här är verkligen sjuuukt gott även om ni inte tror det. Jag brukar ha kalkon på frukostmackan och den är dessutom väldigt god att steka! Bara en kort, kort stund och så med en gnutta salt på.. mm! Och rösti. Bara att riva potatis och steka i små plättar (och så lite salt på där med). Väldigt, väldigt gott! Morötter med dipp är väl inte så sensationellt, men gott ändå. När fotot är taget var det frukost, men jag äter det till både lunch och kvällsmat också!




Pasta! Enkelt, snabbt och gott.
Här med kassler och ostsås som jag piffat till med lite vitlök och sådär. 



Kommentarer
Postat av: Anonym

gott!

2012-10-11 @ 19:56:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0