Lördagsbak

Är himla ambitiös och lagar nya maträtter hela dagarna (lunch och kvällsmat) så att jag ska ha hunnit prova en masa saker när skolan väl har börjat. Känns annars som att det är ganska upplagt för mig att misslyckas om jag börjar prova nya saker en mörk torsdagskväll när jag är trött och hungrig.. 

Idag har jag gjort fried rice (som i princip var den enda jag åt i asien) och ikväll ska jag göra kasslerwok. Dessutom gjorde jag "mellanmåls-muffins" med havregryn, rivet äpple och kanel. I receptet låter det som att det är superlätt och jättegott men mina blev inget vidare.. Omgång nummer två blev lite bättre, men av någon anledning så blir dom liksom väldigt kladdiga initu. Fast att jag nästan dubblat tiden. Ska prova en gång till (fast inte idag) och ändra lite i mängd på ett par ingredienser och hoppas på bättre resultat. Så nedrans tråkigt att behöva kasta alltihop! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0