Dagens lunch: Broccoli och skinkpaj (special)


Idag provade jag att göra en ny paj! Gjorde botten på vetemjöl special, havrekli (eller vetekli, jag kommer inte ihåg), sesamfrön och krossade linfrön, istället för att ha bara vetemjöl som jag brukar. Och sen hade jag på strimlad och stekt kassler (för nån skinka hade vi inte, men det blir ju precis likadant) och broccoli. Men så tänkte jag ju att jag skulle försöka vara lite extra nyttig också, så jag hackade i lite spenat dessutom. Både spenaten och broccolin var fryst, så det tinade jag i en skål med varmt vatten innan jag hackade. Sen på med riven ost och efter det vanlig ägg- och mjölkblandning och så in i ugnen. 25 min senare: 


En himla god lunch, som dessutom räckte till tre matlådor! Malte var nöjd med, alltid roligare att laga mat när han är med. Förhoppningsvis så blev det lite nyttigt också. Det känns så. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0