Mat-tisdag


Frukost! Vad duktig och gick ut på morgonpromenad (i regn..) och när jag kom in så gjorde jag frukost. Apelsin, te och knäckemacka med rökt skinka.


Till lunch gjorde jag min första omelett! Jag har tänkt länge att det borde vara bra mat för mig när jag är ensam hemma och inte orkar laga så värst mycket. Och det var det! Jag hade i tunt, tunt skivad potatis, purjolök, strimlad kalkon och lite spenat. Först stekte jag potatis, kalkon och purjo lite. Hällde på två ägg som jag vispat ihop med lite salt, peppar och en skvätt mjölk. Sen på med spenaten. Hade bara fryst spenat, men det gick bra det med. Och även om jag inte gillar ägg så tycker jag det blev rätt gott! 

Kommentarer
Postat av: maja

åh omeletten såg riktigt god ut! =) jag gjorde oxå min första omelett häromveckan nu, men hade inte mkt ingredienser så den blev inte jättelyckad haha men ska absolut testa ditt lilla recept^^ enkelt och smidigt för mig nör jag tröttnar på kokt ägg xD

2013-04-24 @ 20:35:30
URL: http://mavisa.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0