Potatissallad deluxe

Jag tycker själv att jag gör världens godaste potatissallad, så när jag såg ett recept i nån tidning på en annan som också verkade god tänkte jag att en kombination av dom kunde vara nåt. Och det var det! Hur gott och enkelt som helst!

 

Du behöver:
Potatis
Majonäs
Creme fraiche
Bacon (1 paket)
Bra korv (goda kryddor och riktigt hög kötthalt) (1-2 st)
Bönor/ärtor (typ harricort veirt eller sugersnaps)
Rädisor
Röd lök
Purjolök
Persilja
Gräslök
(Sallad)

Koka potatisen och stek bacon och korv. Lägg i harricort vert/sugersnaps sista minutrarna i potatiskokandet. Låt svalna lite, men det är godast om det fortfarande är ljummet när man blandar ihop allt. Blanda själva såsen/röran med 2 eller 3 delar creme fraiche och 1 del majonäs. Hacka rödlöken i små bitar och blanda ner tillsammans med persilja och gräslök och purjolök. Salta och peppra. Skiva ner rädisorna. Sen är det bara att blanda i potatisen och korven och det andra. Om man är extra hungrig (som jag) så kan man ha vanlig sallad i botten på skålen man äter ur, och sen lägga på potatissalladen ovanpå. Blir extremt gott. 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Gott!

2013-05-23 @ 20:23:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0