Mer Gotland.

Jag åt en broccoli för johannas skull.

Kvällsmat.

Lunch.

Fix.

Visby.

Havet!

På jakt efter restaurang.

Kvällsmat.

På taket.

På väg hem.

Dagens

Har varit inne i stan och ätit lunch och blådärspaj med Malte.
Nu ska jag packa upp väskan från Gotland.

Gotland. Träningsvärk.

Efter en väldigt lång tågresa följde en inte så lång bussresa. Ella och jag spelade ganska mycket kort men eftersom hon fuskblandade så förlorade jag alla gånger.

När vi kom fram till färjan var det två timmar kvar tills den skulle gå så hälften gick för att leta redan på en mataffär och resten stannade kvar med alla väskor. När de kom tillbaka fick jag en blomma utav Ella.

Sen så fick vi gå ombord och vi smög in och satte oss där vi inte fick sitta för att det var så skönt att sitta där och sen så spelade vi lite mer kort och ella fuskblandade. Klockan gick i slowmotion men tillslut tillslut så var vi äntligen framme och jättetrötta.

Och då började det roliga! Han som skulle möta oss hade glömt att vi skulle komma så efter väldigt mycket väntan så ringde vi och väckte fröken hemma i Linköping som ringde och väckte han som skulle mött oss och sen fick vi ta en taxi och så låste han upp skolan och sa "här ska ni sova, här är det kök, vi ses imorgon, hejdå". vi pumpade upp luftmadrasser fast allas funkade inte så Maya fick sova i en soffa (för hon är kortast).

Idag chansade vi på att klass började nio så vi gick upp vid åtta och sen så fick vi fråga i receptionen vart danssalarna var och sen hamnade vi i någon form av busshall och det var ju fel fast sen hittadde vi rätt. (Det luktar hemskt äckligt i korridoren utanför danssalen.) Efter balett så blev det lunch och vi gick in mot staden för att införskaffa mat.

Sen gick vi tillbaka till danssalen och så hade vi rep inför föreställningen. Sedan hade vi paus och medans somliga sov körde somliga styrka. Jag åt mest nötter.

Och nu har jag fått igång internet och vi ska säkert äta kvälsmat snart.
Jag är dödstrött.

Kvällens

Promenad i solen med Anna!

23042011109 (MMS)

Stockholm (del 3)

Nästa dag började med en sådär jättebra frukost den också.

Och det som är så himla bra med hotell-frukost är att någon annan tar hand om disken!

Beyond Retro.

Fikapaus.

Och fast att Malte redan hade handlat på Weekday var vi tvungna att gå tillbaka.

Sedan fick kameran vila.

Det är förresten min nya kamera jag haft med mig, och jag är så himla, himla besviken på den, den är så väldigt mycket sämre än jag hoppats och trott men sådant får man leva med och jag ska nog vänja mig. Ni med.

Stockholm (del 2)

Vi åkte ut till Barkarby och provade en hel massa kläder.

Och Malte lyckades äntligen övertala mig att äta PizzaHuts buffe och tja.. det var väl rätt gott. Proppmätta blev vi iallafall.

Framåt eftermiddagen provade Malte en hel hög med kläder inna på Weekday (och fick med sig en del hem...)
Resten av dagen fick kameran stanna i väskan.

Stockholm (del 1)

Efterbalträningen satte vi oss på bussen (första gången som jag åker swebus och inte tåg!) och solen sken och jag sover så bra på bussar så helt plötsligt klev vi av på centralstationen.

Sedan tog vi pendeln ut till hotellet som ligger i Haninge utav alla ställen.

När vi hade checkat in och lämnat väskorna så gav vi oss ut på en liten promenad för att hitta någonstans att äta. Det visade sig att det bara var ett ställe som hade öppet efter nio på söndagar så vi åt helt enkelt där. Jag tog friterad kycklig förstås, eftersom det kan vara farligt att testa på nya saker. När vi var proppmätta så knallade vi tillbaka till hotellet och spelade kort. Jag vann såklart.

Sedan sov vi.

På morgonen åt vi en alldeles fantastiskt god frukost, och jag som inte ens tycker om frukost!

Och medans Malte borstade tänderna smygtog jag en dagens outfit bild. H&M och Topshop. När vi var redo begav vi oss ut i solen.

Idag var det ju sätta-lapp-på-ryggen-dagen!

Så Oliver satte, med hjälp av Mormor, lappar på oss allihopa.

I lördags var jag på håkan!

Förresten

Grattis Ted, Simon, Pontus och Johanna som firar sina födelsedagar ikväll!

(Min magkatarr hälsar och ber om ursäkt för dålig tajming)

Glömde ju att visa er vad vi hade för oss när jag sov över hemma hos Ella och Jonas!

Först så tog vi tåget till Linköping och sen gick vi på stan. Fast vi glömde alla affärer som vi hade planerat att gå till. (Typ som Filippa K som öppnat i Linköping och som jag är alldeles förälskad i.)

Och sen så åkte vi hem till Jonas (där Ella också bor) och så bakade vi scones!

MUMS! Har inte ätit scones på hur många år som helst, men hjälp vad gott det är!

Sedan kröp vi ner under täcket och tittade på Solsidan, eftersom jag inte har sett det förut och Ella älskar det.

Sedan gick vi ut och åt. Maten var helt okej fast inte fantastisk. Och egentligen hade vi tänkt oss ett par drinkar men vi var så trötta så vi gick hem igen. Och så såg vi första halvan av en film som jag har glömt vad den heter men som var ganska bra. Sedan sa vi godnatt!

födelsedagskalas

Jag och Anna pyntade superbra!

Och så fick jag jättefina presenter!

Anna, Malte, Ella och Julia.

Vi spelade galenpanna.

Framåt natten gick vi ut fast så fick kameran stanna hemma.

Igår och idag.

Lite shopping, lite lunch och så en ful dagens outfit.

För stunden sitter jag och lyssnar på inspelningen av min blivande muntliga redovisning
och sen så ska jag skriva massor projektarbete och förhoppningsvis hinna börja plugga på fysikprovet..

Imorgon blir det party!

I'm going backwards through time at the speed of light