En ny förälskelse

 
Efter att ha provat glas efter glas i Lissabon kan jag nu meddela att jag älskar sangria. Verkligen älskar. Det kan vara en av de godaste sakerna jag vet. Särskilt den här som ni ser på bilden. Den drack vi på Avenyn vår sista dag i värmen. Den är gjord på vitt vin och med hallon, blåbär och mynta i. Men det går egentligen bra med lite vilken sangria som helst. På vitt, rött, rosé eller champange. Här hemma har jag gjort på rosé några gånger, och i Lissabon drack jag mest på vitt vin, även om jag faktiskt provade på rött vin en gång. Till och med det var gott, om än inte lika gott som de andra, men det är ett väldigt bra betyg för att komma från en som annars verkligen inte dricker rödvin. Tvåa på sangria-toppen liggen dock en gjord på champange och jordgubbar, lyxigt värre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0